Kluczowe wartości w organizacji

Wstęp

Wartości, które wyznajesz, wpajasz i promujesz jako firma, mają większy wpływ, niż myślisz, a niepowodzenie w opracowaniu zestawu podstawowych wartości – wraz z ich powodami – może postawić cię w niekorzystnej sytuacji kon…

Spis treści

5
(6)

Wprowadzenie

Wartości, które posiadasz, zaszczepiasz i promujesz jako firma, mają większy wpływ, niż myślisz, a brak opracowania zestawu podstawowych wartości – obok ich przyczyn – może postawić Cię w niekorzystnej sytuacji względem konkurencji.

Wartości firmy to nie tylko modne słowa, które można umieścić na stronie kariery. Kształtują one mentalność twoich pracowników w miejscu pracy i prowadzą ich w kierunku najlepszego sposobu interakcji z klientami oraz między sobą nawzajem. Są to ideały, dzięki którym ludzie spoza firmy – klienci bądź nie – będą cię kojarzyć i trzymać się ciebie. Są to zasady przewodnie, które utrzymują twój zespół kierowniczy na wysokim standardzie, upewniają, że rozwijasz się zgodnie z celem i pozostajesz wierny swojej firmie.

Tak, to nasuwa pytanie – jakie powinny być wartości firmy?

Niestety, my nie powiemy ci, jakie muszą być twoje wartości. Każda organizacja służy innemu celowi, a zatem ich wartości muszą być różne.

Jednak przy tak wielu opcjach do wyboru, chcemy pomóc Twojej firmie zrealizować jej podstawowe wartości za pomocą tego poradnika. Zapoznaj się z poniższą listą terminów, aby zainspirować się w budowaniu wartości firmy i zanotuj, które z nich najbardziej współgrają z Tobą, Twoim zespołem kierowniczym i celem istnienia przedsiębiorstwa. Skorzystaj z tych, które są, lub przekształć je w bardziej unikalne zasady firmy.

Mamy nadzieję, że po przeczytaniu tego poradnika będziesz dobrze wyposażony w zestaw kluczowych, autentycznych podstawowych wartości dla twojej firmy, które może zachować twój zespół kierowników, pracowników, kandydatów i interesariuszy.

Odpowiedzialność

Uznanie i posiadanie na siebie odpowiedzialności spoczywają na swoich pracownikach, klientach, społeczności, przemyśle i akcjonariuszach. Przykłady odpowiedzialności w działaniu obejmują uczynienie rzeczy właściwymi, gdy jesteś odpowiedzialny za błąd, przyznanie się, gdy się mylisz, i widzenie zadań i projektów, dopóki nie zostaną wykonane – i zrobione dobrze.

Przynależność

Zapewnienie wszystkim zaangażowanym w twoją firmę w jakimkolwiek charakterze poczucia, że mają w niej swoje miejsce – od twarzy, którą się rozpoznaje, do głosu, który może być usłyszany. Firmy, które cenią sobie przynależność, poszukują wielu opinii od swoich interesariuszy i starają się zapewnić, że wszyscy zaangażowani w firmę naprawdę czują się docenieni. Przykłady przynależności do firmy obejmują inwestowanie w budowanie różnorodnych zespołów, używanie języka włączającego i obrazów w treści oraz aktywne poszukiwanie głosów ze społeczności większościowych i mniejszościowych.

Odwaga

Podejmowanie znaczących, skutecznych i czasami niezbyt często działań w celu zapewnienia, że twoja firma, produkt lub usługa ma bezpośredni wpływ. Bycie odważnym oznacza myślenie poza pole i równoważenie odwagi z mentalnością opartą na wynikach. Przykłady odważnych organizacji mogą obejmować zespoły skupiające się w szczególności na pracy o dużym wpływie lub zachęcanie pracowników do wypowiadania się przeciwko groupthink podczas projektu zespołowego.

Opieka

Troska może odnosić się do poświęcenia się dogonieniu osoby lub grupy ludzi lub do zobowiązania się do bycia uważnym, obliczonym i rozważnym w sposobie pracy. Przykłady opieki w organizacji obejmują oferowanie pracownikom świadczeń dla zdrowia i zdrowia psychicznego, a także darowizn organizacyjnych na rzecz organizacji lub zbiórki pieniędzy na cele charytatywne. W innym sensie może to również oznaczać poświęcenie czasu z projektem, zamiast niepotrzebnie pędzić do mety.

Dobroczynność

Akt dawania. Podczas gdy wartość ta z pewnością polega na oddaniu pieniędzy tam, gdzie twoje usta, organizacja, która wymienia dobroczynność jako wartość firmy, zrobi więcej niż tylko podpisywać kontrole – zaszczepi dobroczynność we wszystkich swoich pracowników i przedstawicieli firmy poprzez działania i wysiłki. Przykłady działalności charytatywnej w organizacji mogą obejmować roczne darowizny na ważne cele, zastaw części sprzedaży lub wpływy na rzecz organizacji non-profit lub organizowanie programów wolontariatu dla pracowników i klientów – i aktywne zachęcanie ich do udziału.

Współpraca

Wspólna praca na rzecz wspólnego celu. Współpraca jest ceniona przez twoich pracowników, którzy chcą poczuć się jak ich wkład ma znaczenie, twoi partnerzy, którzy chcą być u Twojego boku, aby uzyskać fenomenalne doświadczenia klienta, i twoi klienci, którzy chcą poczuć się jak dla Ciebie bardziej niż tylko inny klient. Przykłady współpracy obejmują inwestowanie w interaktywne programy dla pracowników, oprogramowanie i obszary robocze, zatrudnianie większej liczby ról skierowanych do klientów, powiększanie listy partnerów integracyjnych i aktywne pozyskiwanie informacji zwrotnych od klientów.

Komunikacja

Usłyszaj siebie i upewniasz się, że słyszysz innych. Firmy, które cenią sobie komunikację, są nienagannymi komunikatorami i twórcami treści. Przykładają one wagę do kształtowania i utrzymywania relacji z zainteresowanymi stronami poprzez rozmowę i zaangażowanie. Przykłady zaangażowania w działania obejmują konfigurowanie jasnych ścieżek dla klientów, aby dotrzeć do firmy w celu uzyskania wsparcia lub pozostawienia opinii, pozyskiwanie opinii pracowników środowiska pracy za pomocą ankiety nps pracowników i utrzymywanie klientów często aktualizowane za pomocą aktualizacji produktów i usług.

Wspólnota Nacisk na ludzi w twojej wspólnej przestrzeni fizycznej lub przestrzeni umysłowej. Firma, która ceni społeczność, może być aktywnie zaangażowana w miasto, województwo lub sąsiedztwo, w którym się znajdują, lub może stanąć w obronie swojej społeczności użytkowników (tj. “społeczności graczy” dla firmy, która produkuje gry wideo). Przykłady ucieleśniania wartości społeczności obejmują organizowanie wydarzeń dla klienta lub bazy użytkowników, utrzymywanie silnej obecności w społeczności twojej lokalizacji poprzez sponsorowanie lub uczestnictwo w lokalnych wydarzeniach lub podejmowanie aktywnych wysiłków w celu zlokalizowania twojej obecności w oparciu o lokalizację, w której prowadzisz działalność (tj. projektowanie każdego sklepu z lokalnym wystrojem).

Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ją ocenić!

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 6

Jak dotąd brak głosów! Oceń ten post jako pierwszy.

Zapisz się do newslettera

Otrzymaj pakiet inspiracji, porad dotyczących projektowania i solidną porcję wiedzy marketingowej potrzebną dla rozwoju Twojej organizacji.