Planowanie strategiczne dla biznesu

Wstęp

Nowy rok daje możliwość dokładnego zbadania bieżących strategii, od działań marketingowych skierowanych do klientów po dostosowanie się między zespołami. Czy masz nadmiar potencjalnych klientów, ale zespół sprzedaży, który…

Spis treści

Planowanie strategiczne dla biznesu
4.4
(8)

Nowy rok daje możliwość dokładnego przeanalizowana bieżących strategii, od działań marketingowych skierowanych do klientów, po zgranie między sobą pracy zespołów. Masz sporo potencjalnych klientów, ale zespołowi sprzedaży brakuje narzędzi niezbędnych do obsługi ich? A może twój zespół marketingowy zapewnia odpowiedni ruch na stronie, ale potrzebuje pomocy w optymalizacji i konwersji osób ją odwiedzających?

Kiedy spojrzysz na szerszy obraz, to, czego często brakuje rozwijającym się organizacjom, to właśnie planowanie strategiczne. W dzisiejszym krajobrazie technologicznym nie ma wymówek, aby każdy zespół działał we własnym ekosystemie aplikacji, całkowicie niezależnie od pozostałych zespołów.

Kiedy marketing, sprzedaż i obsługa klienta muszą przekazywać sobie nawzajem zrzuty ekranu lub wykonywać długie połączenia, aby poruszać się razem, wiesz, że musi być lepszy sposób. Aby zapewnić odpowiedzialność, przejrzystość i cel w różnych działach, twoja firma potrzebuje całościowego planu strategicznego i pakietu oprogramowania, który może być używany do kierowania podejmowaniem decyzji wokół możliwości i wyzwań, przed którymi stoi Twoja firma każdego dnia.

Ten przewodnik jest kompleksowym zasobem, który pomoże Ci stworzyć spójną, holistyczną strategię, uwzględniającą wartości Twojej firmy, znaleźć miejsce, w którym znajdujesz się w konkurencyjnym krajobrazie, wyrównać działy i jak najlepiej wykorzystać budżet. Ten przewodnik służy analizowaniu przeszłych wyników i planowaniu pomyślnej przyszłości.

Planowanie strategiczne – najlepsze praktyki planowania w organizacjach

Najlepsze praktyki dotyczące planowania strategicznego w całej organizacji Plan marketingowy, bez danych wejściowych ze sprzedaży i usług wsparcia, to jedynie plan marketingowy. Działając w czasach niepewności, firmy potrzebują czegoś więcej niż tylko planu. Ten przewodnik pomoże Ci rozbić silosy i działać strategicznie, zawsze zgodnie ze spojrzeniem na firmę w szerszym kontekście.

Szerszy kontekst zaczyna się od analizy danych klientów. Niezależnie od tego, czy są to liczby duże, czy małe, wszystkie firmy potrzebują możliwości śledzenia klientów w kontekście całej ich relacji z organizacją. Każdy z twoich najcenniejszych klientów, tych, którzy polecają Cię dalej do znajomych, dają świetne recenzje i wracają po raz kolejny, aby korzystać z usługi lub kupić produkt, pojawił się jako ktoś sprawdzający Twoją stronę www lub stronę instagramową.

Podobnie, jak zespoły marketingowe i sprzedażowe potrzebują systemu CRM i bazy kontaktów do śledzenia relacji z klientami w czasie oraz organizacji tych danych, a także nauki na podstawie danych klientów, potrzebują one również sposobu organizowania własnych wewnętrznych kampanii i działań. Załóżmy, że twój zespół obsługi klienta jest fantastyczny. Śledzi wszystkie połączenia, a niektórzy pracownicy pomocy technicznej zaczęli zauważać trendy i wzorce, które mogą być pomocne w sprzedaży lub marketingu. Ale są na osobnej platformie oprogramowania, więc to niewyobrażalne, aby spróbować rozdzielić dane sprzedaży i marketingu. Kiedy wszystkie zespoły będą korzystać z tych samych platform będziesz zaskoczony, w jaki sposób każdy dział może wykorzystywać swoje dane i informacje do tworzenia lepszych kampanii marketingowych, nowych strategii sprzedaży i poprawy satysfakcji klientów, tylko ze względu na możliwość współpracy.

Aby wdrożyć planowanie strategiczne w całej organizacji, zacznij od zidentyfikowania problemów, które chcesz w firmie rozwiązać.

1. Identyfikowanie problemów w całej organizacji. Pracuj z każdym działem i poznaj największe wyzwania minionego roku. Zapytaj cały dział i pozwól się wypowiedzieć wszystkim pracownikom, korzystając z ankiet lub innych grupowych forów komunikacyjnych.

2. Wdrożenie oprogramowania do monitorowania postępów. Jest możliwe, że jednym z wyzwań, jakie stały przed Twoim zespołem, były dane i śledzenie. Korzystając z wszechstronnej platformy analitycznej marketingowej, natychmiast rozpoczniesz zbieranie danych, które pozwolą Twojemu zespołowi zobaczyć, gdzie odnoszą sukcesy i co należy zbadać. Dodanie systemu operacyjnego Work OS pomaga synchronizować wszystkie działy, monitorować postępy i podejmować decyzje oparte na danych w zespołach.

Przekaż swoją misję, wizję, wartości i cele

Planowanie strategiczne. Komunikuj swoją misję, wizję, wartości i cele Kiedy zdecydujesz się na ponowną ocenę swoich celów, w całej organizacji i w całej organizacji, Twoje misji i wizji oświadczenia mogą służyć jako North Star dostosowanie wszystkich indywidualnych celów. Poświęć trochę czasu na określenie i udokumentowanie wartości firmy i celu, aby twoi pracownicy zachowali spokój podczas podejmowania decyzji biznesowych. Posiadanie jednolitej misji dla Twojej firmy pomaga rozwijać się i planować przyszłość, a nawet poprawia obroty.

Ostatnie badania przeprowadzone przez Mercer analizujące globalne trendy talentów wykazały, że pracownicy zrezygnowaliby z profitów, takich jak pokoje gier lub drzemki na rzecz wypełniania ról w celu. Dzisiejszy pracownik chce poczuć się jak ich praca ma znaczenie i jak pracują na coś większego niż dzisiejsza lista zadań.

Misja: Określa, dlaczego Twoja firma istnieje i jaki problem rozwiązuje lub jakie działanie podejmuje, działa jako coś, w czym twój zespół znajduje cel, zwięźle opisuje “dlaczego”.

Przykład: Starbucks “Inspirować i pielęgnować ludzkiego ducha – jedna osoba, jeden kubek i jedna okolica na raz.”

Vision Statement: Definiuje idealną przyszłość dla Twojej firmy, zapewnia aspiracje do długoterminowego planowania biznesowego, daje wyobrażenie o “co dalej”. Przykład: Obrońcy Dzikiej Przyrody “Zróżnicowana przyroda

populacje w Ameryce Północnej są bezpieczne i dobrze prosperujące, podtrzymywane przez sieć zdrowych ziem i wód.”

Po zdefiniowaniu wartości, misji i wizji możesz użyć tych nadrzędnych motywów do tworzenia celów SMART dla bieżących projektów.

Cele marketingowe SMART to:

Określonych

Wymierne

Osiągalne

Odpowiednich

Czasochłą

Ten szablon służy do definiowania celów marketingowych SMART. Po zdefiniowaniu celów możesz użyć planowania Agile, aby pracować nad celami w sprintach lub krótkich okresach czasu z planowanymi punktami kontrolnymi. Elastyczne planowanie pomaga budować strategiczną kulturę i funkcje:

• Praca podzielona na zwolnienia i sprinty około 1-2 tygodni

• Planowanie w podziale według historii użytkownika lub potrzeb użytkowników, a nie strategii opartej na wynikach

• Proces iteracyjny powtarzany w czasie

• Bieżące, spersonalizowane terminy i szacunki projektów zamiast sztywnych terminów Skorzystaj z tego przewodnika, aby krok po kroku na proces planowania Agile

Poznaj swój konkurencję, oszacuj szanse i zagrożenia

Planowanie strategiczne. Poznaj swój krajobraz konkurencyjny, szanse i zagrożenia Podczas planowania strategicznego ważne jest, aby zachować możliwość zachowania konkurencyjnego krajobrazu oraz możliwości i zagrożeń, jakie stwarza. W dzisiejszej gospodarce udane kampanie marketingowe mają moc, aby z dnia na dzień zmienić krajobraz konkurencji, wymagając częstego monitorowania marek, które dzielą twój rynek docelowy.

Analizy konkurencji są pomocnymi narzędziami dla marketerów, zespołów sprzedaży, zespołów obsługi klienta oraz inżynierów i rozwoju produktów. Każda specjalność wymaga dostępu do konkurencyjnych danych, ponieważ pracuje nad odwołaniem się do odbiorców docelowych, zrozumieniem, gdzie ich produkt lub usługa pasuje do konkurentów i jakie funkcje będą zgodne z wizją firmy na przyszłość.

Przeprowadzając badania rynku i analizę konkurentów, użyj analizy SWOT, aby zidentyfikować mocne, słabe strony, szanse i zagrożenia. Analizując zarówno swoje wewnętrzne potencjalne słabości, jak i konkurentów, możesz wyprzedzić swoich rówieśników i pracować nad zmniejszeniem ryzyka.

Mocnych

• Oryginalna zawartość

• Netflix był pierwszy i jest prawdopodobnie synonimem online Video Streaming

• Algorytmy dla sugerowanych pokazów

• Oferty z firmami medialnymi na wyłączność streamingu

• Ogromna biblioteka możliwości programowania

• Zakupy i wypożyczanie płyt DVD maleje

• Młodsze pokolenia są wodowania kabel na rzecz Streaming

׳ • Dostępność Internetu

• Ludzie zużywają więcej treści dziś niż kiedykolwiek wcześniej w historii słabości

• Priorytety oryginalne treści ponad sprawdzone ulubionych

• Treść może zniknąć w dowolnym momencie według uznania Firmy

• Ceny wzrosły w przeszłości, gniew konsumentów

Zagrożeń:

• Liczba konkurentów streamingowych rośnie

• Firmy medialne zyskują dźwignię finansową i domagają się wyższych płatności za treści

• Niektóre filmy online są oglądane za darmo lub nawet nielegalnie

Z palcem na pulsie swoich sąsiadów w społeczności, która jest twoja branża, można dowiedzieć się, że były konkurent obraca się, nie wspierając już usługi, które oferujesz. Może to być okazja do wspólnego działania na rzecz wspólnego rynku, który mógłby być korzystny dla obu stron.

Użyj szablonów z tego zestawu badań rynkowych (w tym szablonów analizy SWOT) do przeprowadzania badań rynkowych w ramach analizy konkurenta.

Technologia do analizy konkurencji Użyj informacji z CRM, aby dowiedzieć się, którzy klienci za inne produkty oprócz Ciebie i co sprawiło, że wybrać. Możesz również dołączyć formularz dla potencjalnych klientów lub nowych klientów z pytaniem, jak cię znaleźli lub co sprawiło, że wybrali Twój produkt.

Przejrzyj bilety obsługi klienta i recenzje swojego produktu, aby zobaczyć, jak porównać z podobnymi produktami lub firmami, i dowiedz się, gdzie twoi klienci najbardziej chcą, aby Twój produkt lub usługa poprawiły się lub zmieniły.

Przydziel swój budżet operacyjny

Planowanie strategiczne. Przydziel budżet operacyjny Duża część decyzji strategicznych wiąże się z budżetem.

Jak określić, które zespoły powinny otrzymywać zasoby w miarę rozwoju i skalowania? W jakim momencie ma sens duże inwestowanie w długoterminowe projekty marketingowe, które mogą zająć trochę czasu, aby się opłacić?

Zacznij od przeprowadzenia analizy wcześniejszych wydatków i wyników zespołu w ciągu ostatnich 3-5 lat. Jakie są największe wydatki każdej drużyny? Czy istnieją narzędzia, za które płacisz duże roczne kontrakty i nie korzystasz? Jakie kampanie z ubiegłych lat były najbardziej udane?

Czego prosi Twój zespół sprzedaży podczas procesu sprzedaży o wsparcie? Skorzystaj z ankiet, analiz danych i opinii od liderów zespołów, aby analizować wcześniejsze wydatki i wyniki, a także przejrzyj wszystkie obszary, w których narzędzia do zbierania danych mogą wymagać wdrożenia do przyszłego przeglądu.

Analizowanie wcześniejszych wydatków i roi marketingu

• Śledzenie pieniędzy wydanych na te elementy w budżecie marketingowym: tworzenie treści / kampanie; Reklama; oprogramowanie i narzędzia marketingowe; Freelancerów

• Dołączanie nowych pracowników

• Wdrożenie śledzenia w celu monitorowania zwrotu z inwestycji we wszystkie nadchodzące projekty i kampanie.

• Poznaj podróż kupującego.

• Wyrównaj swoje cele marketingowe z większymi celami biznesowymi.

Sprzedaży

• Sprawdź swoje poprzednie wyniki. Śledzenie trendów w porach roku, na niektórych rynkach,

regionów i charakterystyki firmy. Ciągnij metryki, takie jak: czas, aby zamknąć; średniej wielkości transakcji; kwalifikowane cechy ołowiu

• Poznaj swoją osobę kupującego i wykorzystuj dane, aby utworzyć plan sprzedaży na nadchodzący rok. Przydzielanie zasobów do elementów procesu sprzedaży, które skracają czas zamknięcia, wzmocnienia pozycji zespołu sprzedaży i optymalizacji procesu sprzedaży.

• Po zapoznaniu się z wynikami z ostatnich kilku lat upewnij się, że wszystkie zespoły w pełni rozumieją twoją personę kupującego i podróż kupującego. Czy docelowy konsument zmienił się w czasie? Czego oczekują Twoi potencjalni klienci z doświadczenia klienta? W 2020 r. oczekiwania konsumentów znacznie się zmieniły, a technologia jest niezbędna do zaspokojenia potrzeb potencjalnych nabywców.

HubSpot przeprowadził badania podczas COVID-19 i stwierdził, że w ciągu roku zachowania konsumentów z zespołami sprzedaży i marketingu zmieniły się dość dramatycznie. Jak widać, rozmowy za pośrednictwem czatu na żywo i e-maili sprzedażowych eksplodowały od lipca do grudnia, gdy konsumenci dostosowali się do zakupów online. Śledź tego typu trendy w czasie, aby dowiedzieć się, gdzie należy przydzielić zasoby, a co daje największy huk za złotówkę. Szablon budżetu firmy służy do śledzenia i przydzielania budżetu na wydatki związane z uruchomieniem i działalnością, w tym działania marketingowe, księgowość i inne opłaty. Alternatywnie można również użyć tego szablonu modułu śledzenia budżetu do śledzenia wydatków na platformie monday.com.

Połącz swoje działy i nagradzaj współpracę

Planowanie strategiczne. Wyrównaj swoje działy i promuj współpracę Teraz, gdy masz solidne zrozumienie potrzeb swoich zespołów i pomysł, jak tworzyć cele, które są zgodne zarówno z misją, jak i wizją, nadszedł czas, aby rozpocząć planowanie. Aby dostosować wszystkie działy, takie jak marketing, sprzedaż i usługi lub wsparcie, ale także obejmujące produkt, przywództwo, zasoby ludzkie i prawne, potrzebne jest scentralizowane narzędzie do współpracy i biznesowy system operacyjny. Pełna przejrzystość między działami pomoże Twojej organizacji działać wydajnie i wyeliminować przeszkody.

Indywidualne zasoby planowania projektów Narzędzia te pomogą Ci planować projekty między zespołami lub w poszczególnych zespołach. Mogą one pomóc w realizacji projektów od początku do końca i oceny za pomocą punktów kontrolnych po drodze. Wszystkie poniższe szablony są przeznaczone do strategicznego, efektywnego planowania projektów.

• Elastyczne planowanie uwalniania: Użyj sprintów, aby organizować wysiłki między zespołami, takie jak wydanie produktu od opracowywania produktów do marketingu do uruchomienia.

• Narzędzia do planowania projektów: Narzędzia te pomogą Ci usprawnić projekty i ukończyć inicjatywy na czas.

• Szablon mapy drogowej produktu: Ten darmowy szablon będzie służyć jako przewodnik po rozwoju produktu, co daje miejsce na organizowanie celów, kamieni milowych i rezultatów.

• Plan jakości projektu: Plan zarządzania jakością projektu jest świadomym wysiłkiem na rzecz utrzymania wysokiego standardu jakości dla wszystkich części projektu, od strategii do realizacji. Użyj tego zasobu, aby podejść do każdej fazy projektu przez obiektyw strategiczny, zapewniając, że spędzasz swój czas i zasoby w najbardziej efektywny sposób.

• Szablon wykresu Gantta: wykresy Gantta są preferowanym narzędziem do wizualizacji dla wielu marketerów i menedżerów projektów. Ten szablon służy do śledzenia projektów między zespołami i aktualizowanie postępów zainteresowanych stron.

Zasoby, aby wyrównać działy Te zasoby pomogą Ci połączyć zespoły i pracować na rzecz wspólnych celów, poprawiając wydajność i morale między zespołami. Zamiast tworzyć konkurencyjną atmosferę między zespołami, znajdź wzajemnie korzystne relacje robocze i zaprezentuj sposoby współpracy zespołów w celu poprawy doświadczeń konsumentów.

• Szablon dokumentacji procesu: Dokumentacja procesowa to sposób dokumentowania przepływów pracy dla przyszłych projektów i celów optymalizacji. Wyraźne dokumentowanie wszystkich procesów w formacie udostępnionym dla organizacji, aby uzyskać dostęp ma wiele zalet.

Korzyści z dokumentacji procesowej:

• Szybsze dołączanie nowych członków zespołu

• Łatwy audyt pod kątem wydajności w celu regularnego

• Umożliwia standaryzację między zespołami

• Szablony umowy SLA: Umowy dotyczące poziomu usług są sposobem na sformalizowanie strategii i operacji między dwoma lub więcej zespołami w organizacji. Ten szablon daje podstawę dla sprzedaży i marketingu SLA, gdzie można tworzyć wspólne cele między zespołami.

• System generowania potencjalnych klientów: Po zidentyfikowaniu strategii zespołu marketingowego i sprzedażowego musisz skonfigurować gromadzenie danych podczas zbierania, kwalifikowania się i pielęgnowania potencjalnych klientów ze swojej witryny. Ta metoda konfiguracji służy do tworzenia strategii generowania potencjalnych klientów przychodzących, aby odwołać się do idealnego klienta.

Połączenie CRM + System Operacyjny Pracy Korzystanie z CRM + Work OS razem otwiera drzwi do nowej współpracy i zwrotnicy między zespołami, które mogą nie wydawać się oczywiste podczas tworzenia biznesplanu.

Strategicznie wyrównują menedżerów projektów, sprzedaż i obsługę klienta:

• Zapewnij liderom sprzedaży wgląd w postęp projektu

• Zapewnij marketerom głębsze spostrzeżenia w oparciu o to, gdzie potencjalni klienci są w trakcie podróży klienta, popraw personalizację w marketingu i sprzedaży

• Włącz opinie klientów do swoich przepływów pracy i łatwo dodać klientów do wewnętrznej rozmowy

• Skróć cykl sprzedaży

• Zbieranie danych z wielu zespołów i źródeł do analizy

Wnioski +  Zasoby do pobrania

Planowanie strategiczne. Dzięki odpowiednim narzędziom, procesom i co najważniejsze współpracy między zespołami twoja organizacja może się efektywnie rozwijać i skalować, optymalizując i iterując w miarę rozwoju. Łącząc moc danych ze zorganizowanym przepływem pracy, twoja strategia będzie skuteczna i łatwo udowodnić swój własny zwrot z inwestycji za pomocą narzędzi zaimplementowanych do zbierania i raportowania danych. Dzięki wizualnym zarządzaniu projektami i przejrzystości między zespołami w zakresie planowania i pulpitów nawigacyjnych danych, twoje zespoły będą wysyłać znacznie mniej sfrustrowanych wiadomości i wymyślać bardziej innowacyjne pomysły.

lexfuture.uk

koalas.pl

koalas.pl/marketing

Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ją ocenić!

Średnia ocena 4.4 / 5. Liczba głosów: 8

Jak dotąd brak głosów! Oceń ten post jako pierwszy.

Zapisz się do newslettera

Otrzymaj pakiet inspiracji, porad dotyczących projektowania i solidną porcję wiedzy marketingowej potrzebną dla rozwoju Twojej organizacji.